Yves Meersschaert


Yves Meersschaert speelt piano sinds zijn 7 jaar. Bij een eerste kennismaking met het instrument werden de eigen melodieën onmiddellijk geboren. In 1997 schreef Yves een tune voor 'Man bijt hond' die gedurende jaren dagelijks gespeeld werd. Ook componeerde hij een paar mooie Franse chansons voor het duo Derek en Vis. Het nummer “Petit lapin” werd een radiohit in Vlaanderen en Nederland.


In 1999 bracht Yves Meersschaert zijn eerste solo-album met eigen werk uit: “Mon Paradis”. Op basis van deze composities selecteerde het Ministerie van de Vlaamse gemeenschap hem om te toeren in diverse culturele centra in Vlaanderen. Sindsdien werkt hij als huiscomponist bij figurentheater 'Ultima-Thule' uit Gent. De laatste jaren wierp 'Ultima Thule' hoge ogen met enkele erg fijne producties. De doorbraak kwam er met de 'GOMAARtrilogie'. In 2014 schreef Yves de muziek samen met Nils De Caster voor de voorstelling 'Door de bomen het bos', een coproductie van 'Het Paleis’.

Sinds 2004 is hij de muzikale leider van de meer dan 100-koppige Propere Fanfare uit Gent.


In 2010 richtte hij de band 'Le Grand Bateau' op . Daar schreef hij zowel de teksten als de muziek van de debuutcd 'La Mesure'. Hij componeerde de muziek voor de nieuwe strip “Le dernier brame” van Jean-Claude Servais. Met 'Le Grand Bateau' speelden ze in Frankrijk, Estland, Finland, Zwitserland en de Benelux.


In 2012 begon Yves Meersschaert zelf zijn opnamestudio room13 waar hij tal van artiesten opneemt en coacht. Lieven Tavernier, Kris De Bruyne, Gabriel Rios, Raymond van het Groenewoud,Derek en nog veel andere namen hebben hier al gewerkt. Ondertussen heeft de studio zijn eigen kamerorkest “room13orchestra” onder Yves' leiding. Hij schreef o.a. de arrangementen voor 'De fanfare van honger en dorst' en 'De eerste sneeuw' voor orkest van Lieven Tavernier.


Als pianist werkte Yves Meerschaert samen met Lieven Tavernier, Warre Borremans, Herman Brusselmans, BJ Scott, Derek, Garland Jeffreys, Bruno Deneckere, Mich Walschaerts, Klaas Delrue, Neeka, Wim De Wulf…

Nils De Caster


Nils De Caster begon op achtjarige leeftijd met studies viool in de muziekacademie van Deinze en nadien aan het conservatorium van Brussel. Hij vormde zich om tot multi-instrumentalist waaronder mandoline, lap-steel en gitaar.


Hij begon zijn muzikale loopbaan bij de Gentse groep “The Pink Flowers”, samen met Bruno Deneckere. U zal Nils ook herkennen als de violist/acteur van het Oscar genomineerde “The Broken Circle Breakdown”, film van Felix Van Groeningen. Hij speelde de muziek in voor de soundtrack en speelt in de film de rol van Jock. In de film “Belgica” vertolkt hij de rol van Inspecteur De Waele.


Op opnames of op het podium kan u hem zien of horen met Roland Van Campenhout, Johan Verminnen, Bruno Deneckere, Elliott Murphy (VS), Suzanne McDermott (VS), Perry Rose (IRL), Guido Belcanto, Lieven Tavernier, Bart Herman, Derek, HT Roberts.


Sinds 2003 componeert Nils muziek voor het Gentse figurentheater Ultima Thule en voor Citron Bleu, samen met Yves Meersschaert.


Eind 2015 verscheen een live-album samen met Roland Van Campenhout op het Duitse label Meyer Records. In 2016 werkte hij samen met Malcolm Burn (Daniël Lanois/Bob Dylan) aan de debuut CD van de The Rielemans Family. In 2017 produceerde hij het live-album van Lieven Tavernier in de Minard Gent, toerde met zijn soloprogramma “Soul Of A Man” en produceerde het nieuwe album van Bruno Deneckere: “I Remember The Day”.


In 2018 componeerde hij muziek voor de theaterproductie “Onnozele”, van en met Karlijn Sileghem.

Sara De Smedt


Sara De Smedt studeerde in 2009 af als master kleinkunst aan het Herman Teirlinck Instituut. Met haar eindvoorstelling Mary’s Bleeding Heart, eigen composities gebracht door een strijkkwintet en één stem, speelde ze op een hele reeks podia door Vlaanderen en nam ze haar eerste plaat op.


Als actrice was ze te zien in de KVS met Pain Perdu/Gewonnen Brood en in Theater Antigone met Gezonger Zeer. Daarna vertolkte ze 5 jaar lang de rol van Ms Darling in Peter Pan, The Never Ending Story, een musical/arenaspektakel van Music Hall dat vooral speelde in het buitenland (UK, Nederland, Dubai, Kuweit, Taiwan, Qatar, …). Later speelde ze de boze stiefmoeder in de musical Cinderella, een bewerking van ‘Assepoester, het tamelijk ware verhaal’ van Stany Crets die alleen te zien was in Singapore. Ze was ook jarenlang één van de frontzangeressen van The Triplettes & The Boogie Woogie Bugle Boys.


Op dit moment schrijft ze samen met Nils De Caster aan nieuwe songs en volgend jaar zal ze te zien zijn als zangeres in een nieuwe theatervoorstelling van Maaike Cafmeyer.

Zonder stemacrobatie, maar steeds loepzuiver zingt ze recht naar de ziel van de song.